Pagery gastronomiczne

Pagery gastronomiczne

Jedzenie na mieście jest zazwyczaj doświadczeniem, które się przyjemnie wspomina. Niemalże każdy ma jedną knajpę lub restaurację, której menu pełne jest ulubionych potraw. Jednakże oprócz samej jakości jedzenia ważne jest także to, jak dany lokal gastronomiczny organizuje swoją pracę. Dlatego też od jakości obsługi klienta często może zależeć to, czy ktoś postanowi wybrać się do danego lokalu na kolejną wizytę. Jednym z najmniej przyjemnych elementów każdego wyjścia do restauracji jest oczekiwanie na realizację zamówienia. Często należy spędzić nawet i godzinę zanim można otrzymać swoje jedzenie. Dodatkowo jeżeli w lokalu jest kolejka i panuje duże zamieszanie to często trudno jest wyłapać moment w którym dane zamówienie jest gotowe do odbioru.

Właśnie dlatego tak świetnym wyborem dla każdej restauracji i knajpki jest pager gastronomiczny. Pager ten, często zwany także przywoływaczem klienta, umożliwia wezwanie klienta w momencie gdy dane zamówienie zostanie zrealizowane i czeka na odbiór. Dzięki temu nie należy się martwić, że przeoczy się moment kiedy jedzenie będzie gotowe do odebrania przez swojego nowego właściciela.

Pager restauracyjny jest niewielkim gadżetem, który jest tani, zatem można go wręczyć każdemu, kto składa swoje zamówienie w lokalu gastronomicznym bez obawy o to, że zostanie on ukradziony lub zostanie zgubiony. Jego działanie opiera się na prostej technologii, która dodatkowo gwarantuje, że gadżet ten można kupić w rozsądnych cenach. Pager gastronomiczny wydaje dźwięk po tym, jak pracownicy kuchni zakończą realizację danego zamówienia. Działa na określoną odległość, co zazwyczaj oznacza, że klient nie musi siedzieć w środku lokalu i czekać na wezwanie. Zamiast tego ma możliwość skorzystać z toalety lub wyjść z restauracji i zaczerpnąć nieco świeżego powietrza. Pager restauracyjny to zatem bardzo wygodne rozwiązanie dla każdego klienta, które na pewno zachęci do tego, aby wrócić do danego lokalu po to, aby złożyć nowe zamówienie.

Gadżet ten jest zazwyczaj kupowany w zestawie w którym można znaleźć kilkanaście pagerów. Ich liczba może być różna i każda restauracja powinna dopasować ją do przeciętnej liczby klientów jacy czekają w kolejce podczas godzin szczytu w danym lokalu. Cena za taki zestaw zazwyczaj nie przekracza 300 złotych, zatem nie jest to bardzo duży wydatek. Jednocześnie jednak pager restauracyjny może być rozwiązaniem na wiele problemów z organizacją pracy w lokalu. Jest to więc świetny gadżet, który docenią zarówno klienci, jak i pracownicy każdej restauracji.

Oszczędzaj z pagerem gastronomicznym

Żyjemy w czasach kiedy okazuje się, że tak naprawdę warto interesować się nowinkami technologicznymi. Niezależnie od tego jaki biznes prowadzimy istotne wydaje się przede wszystkim to, aby być na bieżąco. Obecnie można w prosty sposób ułatwić komunikacje na linii kuchnia – kelner i pracownik obsługi – konsument.

Czy warto stosować pagery gastronomiczne?
Pager w swojej istocie był znany już o wiele wcześniej. Niemniej w gastronomii pojawił się tak naprawdę stosunkowo niedawno. Mimo to już udało mu się zawładnąć niejednym barem czy też bufetem. W takich miejscach jak wyżej wymienione wydaje się to być świetnym rozwiązaniem. Pager gastronomiczny sprawia, że tak naprawdę klient nie musi co chwilę sprawdzać przy barze czy jego danie jest już gotowe. Spokojnie czeka przy stoliku aż pager da znać, że danie jest gotowe do odbioru. Tym samym właściciel danego miejsca może zaoszczędzić swoje pieniądze jeżeli chodzi o obsługę, ponieważ człowiek zostanie zastąpiony właśnie przez pager restauracyjny.

A jak to wygląda w większych restauracjach?
Okazuje się, że nie wszyscy restauratorzy faktycznie chcą wprowadzać u siebie pagery na zasadach opisanych wyżej. Dla wielu z nich jest to pomysł nie do przyjęcia na płaszczyźnie kelner – klient. Doszli oni jednak do wniosku, że tak naprawdę pager restauracyjny jest świetnym rozwiązaniem na linii kuchnia – kelner. W ten sposób kelner nie musi ciągle nasłuchiwać dzwonka dochodzącego z kuchni. Może się w końcu zająć gośćmi na sali czy też innymi czynnościami, które są mu przypisane. Przede wszystkim jednak restaurator wyzbywa się dzwonków i innych form komunikacji z kuchnią, które niestety nie zawsze były trafione.

Czy trzeba sporo zainwestować?
Wielu właścicieli barów, bistro czy też restauracji niekoniecznie chce inwestować spore środki finansowe w nowinki technologiczne. Zdają sobie bowiem sprawę z tego, że tak naprawdę będą mieli inne wydatki. Stąd większość z nich obawiała się faktycznie tego, że będą musieli wydać sporo na pagery gastronomiczne. Na szczęście okazuje się, że nie jest to spory wydatek dla żadnej restauracji czy też innego lokalu gastronomicznego. Istnieje bowiem wiele opcji zakup pagerów.

Pagery pojawiają się w wielu dziedzinach naszego życia. Nic więc dziwnego w tym, że tak naprawdę pojawiły się również w gastronomii. Ich zadaniem jest bowiem, przede wszystkim, pomagać osobom pracującym w tej właśnie branży. A że nie jest to bardzo duży koszt toteż wiele osób faktycznie decyduje się na takie właśnie rozwiązanie.

Jak poprawić szybkość obsługi w restauracji – praktyczne sposoby

To, jak szybko klienci będą obsługiwani przez kelnerów, na pewno wpłynie w dużym stopniu na ich ogólne zadowolenie z pobytu w restauracji. Godzinne wyczekiwanie na posiłek jest nie do przyjęcia, podobnie zresztą jak otrzymanie zimnego dania (w przypadku dania, które powinno być podawane na ciepło lub gorąco) czy też brak możliwości nawiązania w miarę szybkiego kontaktu z obsługą. Istnieje natomiast kilka takich narzędzi zdolnych do poprawiania jakości obsługi klienta. Jednym z takich narzędzi będzie na pewno pager gastronomiczny, ale warto wiedzieć, że nie zawsze jego działanie jest takie samo, albowiem w tym momencie występuje on w kilku podstawowych odsłonach.

Pagery dla klientów
Pagery, które jako pierwsze zaczęły trafiać do polskich lokali gastronomicznych, były pagerami kierowanymi głównie do klientów. Urządzenia te są nastawione na samoobsługę, albowiem pozwalają gościom obsługiwać się samym – czasami w stu procentach, a czasami wyłącznie częściowo. Jak to może wyglądać w praktyce? Wielofunkcyjny pager dla klienta potrafi przyjąć formę specjalnego większego komputerka, umieszczanego zwykle gdzieś na środku lokalu lub tuż przy wejściu, w miejscu łatwo dostępnym i widocznym dla każdego. Pozwoli on klientom na szybkie składanie zamówień bezpośrednio na ekranie, na którym można będzie wybrać poszczególne pozycje z menu, by potem zapłacić za nie kartą i od razu udać się do wyznaczonego miejsca w celu oczekiwania na przygotowanie zamówienia. Klient może też jednak zwrócić się do normalnego stolika wraz z małym pagerem, który zacznie wibrować lub świecić się w momencie, gdy danie zostanie wykonane, co pozwala mu uniknąć bezsensownego stania przy miejscu do wydawania dań.

Pagery dla kelnerów
Znacznie popularniejszym i praktyczniejszym narzędziem do poprawiania jakości obsługi klienta będzie jednak pager restauracyjny trafiający do rąk samych kelnerów. Niektórzy nawet nie wiedzą, że coś takiego jest powszechnie wykorzystywane w knajpach i restauracjach, albowiem profesjonalni i doświadczeni kelnerzy potrafią posługiwać się swoimi pagerami w sposób niedostrzegalny dla innych i absolutnie niezauważalny dla klientów. Robią to dyskretnie, a dzięki temu nigdy nie przeszkadzają w konsumpcji posiłków, wybieraniu dań albo przyjemnych rozmowach ze znajomymi lub kolegami z pracy. Takie pagery mają na celu wzywać obsługę do kuchni w momencie gdy konkretne dania zostaną już przygotowane i można je będzie z tej kuchni odebrać, a następnie zanieść bezpośrednio do stolików gości.