Komunikacja w kuchni jest bardzo ważna. Wiele restauracji nie posiada zbyt dobrego systemu komunikacji pomiędzy pracownikami. Z pomocą przychodzą nam tutaj różnego rodzaju pomoce komunikacyjne, które zdecydowanie ułatwiają pracę. Jak wiemy w restauracji zawsze bardzo dużo się dzieje. Wszystko jest robione w dosłownym biegu, przynajmniej zazwyczaj. Ludzie, którzy przychodzą do restauracji nie zawsze widzą i zdają sobie sprawę, jak wiele pracy wymaganej jest od pracowników danego miejsca i aby ostatecznie mogli zjeść oni swój posiłek. Praca w gastronomii nie należy do najłatwiejszych. Z pewnością wie o tym każdy, kto kiedykolwiek “zahaczył” choć przez chwilę o to zajęcie. Wymagana jest nie tylko duża sprawność fizyczna, ale i koordynacja ruchów danej osoby. Pracownicy gastronomii koniecznie muszą posiadać określone cechy i umiejętności, aby mogli oni być dobrymi pracownikami. Nie ma żadnego znaczenia tutaj fakt, czy jest to restauracja, pub, czy zwykła stołówka pracownicza. [b]Pager gastronomiczny[/b] przychodzi z pomocą wszystkim tym miejscom pracy, które nie mają zbyt dobrego systemu komunikacji. Taki pager umożliwia stosunkowo bardzo szybką wymianę informacji. Jest to system, który specjalnie został stworzony dla działalności gastronomicznych, w celu usprawnienia obsługi, lepszej komunikacji. Praca w gastronomii wiąże się również z bardzo dużym obciążeniem psychicznym. Nie każdy człowiek zdaje sobie z tego sprawę, jak ciężka jest praca w tej branży. Wszystko wykonywane jest pod presją czasu tylko i wyłącznie po to, aby zadowolić klientów danego punktu gastronomicznego. Niektóre restauracje, czy też stołówki mają ograniczoną liczbę personelu, który pracuje w danym miejscu. Z pomocą znowu przychodzi tutaj ten system. Pomaga on w zarządzaniu zamówieniami i czasem, który w tej branży jest bardzo ważny. W działalności gastronomicznej niezwykle ważna jest oczywiście jakość. Nikt chyba nie chciałby pójść i skosztować dania, które najzwyczajniej na świecie nie jest smaczne. Może być to frustrujące, ponieważ ludzie z reguły lubią jeść to, co pobudza ich kubki smakowe. Praca w restauracji związana jest również ze stresem.
Wszystko musi być odpowiednio przygotowane. W przeciwnym wypadku można spotkać się z bardzo dużym niezadowoleniem swoich przełożonych. [b]Pager restauracyjny[/b], to właściwie standard w dzisiejszej gastronomii. Coraz więcej punktów gastronomicznych decyduje się na tak nowoczesne rozwiązania. Jest to nowoczesne rozwiązanie, które ma wiele plusów. Usprawnienie działalności, usprawnienie komunikacji pomiędzy personelem oraz nierzadko – w związku z tym zwiększenie liczby klientów danego punktu gastronomicznego, co ma również odbicie na finansach danej działalności. Działalność restauracyjna jest działalnością, którą każdy z nas bardzo dobrze (przynajmniej w większości) zna. Młodzi ludzie coraz chętniej korzystają z miejsc, w których można coś zjeść na szybko. Do tzw. restauracji szybkiej obsługi chodzą różni ludzie. Nie ma znaczenia tutaj płeć, czy wiek. Nie każdy ma zawsze czas na gotowanie. Gotowanie wiąże się również z zakupami, bez których ciężko jest coś ugotować. Choć wiele osób posiada wyjątkowy poziom kreatywności – bez odpowiednich składników nie ma możliwości, aby przygotować odpowiednie danie. Wzorując się, przyglądając bardzo znanym obecnie sieciom restauracji szybkiej obsługi można zauważyć bardzo wiele ważnych rzeczy. Przede wszystkim na samym początku zastanówmy się, dlaczego miejsca te osiągnęły tak duży sukces, który ma oczywiście również odbicie w kwestiach finansowych. Przede wszystkim jest to odpowiedni system. Odpowiednio opracowany system zdecydowanie usprawnia obsługę klientów, w tym przypadku klientów restauracyjnych. [b]Przywoływacz klienta{/b], to produkt który jest bardzo poszukiwany przez wielu właścicieli restauracji lub innych działalności o charakterze gastronomicznym. Klasyczny już i wszystkim bardzo dobrze znany dzwoneczek zdecydowanie się tutaj nie sprawdzi. Świat idzie do przodu, technologia stale się rozwija. Już dziś dopasuj odpowiedni system do swojej restauracji. Pomoże Ci to w lepszej organizacji pracy. Przekłada się to również na pieniądze. Oszczędność czasu jest ogromnie ważna w przypadku działalności gastronomicznej. Oczywiście nie dzieje się to bez powodu. Aby restauracja, czy np. stołówka dobrze funkcjonowały potrzebny jest system, który pomoże w tego typu sprawach. Nowoczesne restauracje, które odniosły sukces posiadają odpowiednie systemy. Nie mówimy tutaj tylko o regulaminie pracy i zadaniach które przysługują pracownikom. Mowa tutaj także o dobrej obsłudze technologicznej danej działalności gastronomicznej. Bardzo często można zauważyć w restauracjach, że ich pracownicy posiadają przykładowo głośniki z mikrofonem. Jest to bardzo nowoczesne i niezwykle pomocne rozwiązanie. Szybka wymiana informacji pomiędzy pracownikami pomaga w szybszej obsłudze gości, jak i również umożliwia zdecydowanie lepszą jakościowo obsługę. Nikt z pewnością nie chciałby, aby jego danie pomylono i dostarczono do stolika coś, czego nie zamawialiśmy.
Pagery Restauracyjne. Dlaczego tak?
Prawie każdy z nas, przynajmniej raz na jakiś czas, odwiedza lokale gastronomiczne, restauracje, kawiarnie, bary i tym podobne.
W większość lokali, nasze zamówienia są przyjmowane oraz podawane przez, obsługujących nas, kelnerów czy kelnerki. Zdarza się jednak, że w lokalu, w którym zamawiamy posiłek, zamówienia przyjmowane i wydawane są przez jedną osobę przy kasie lub miejscu, gdzie składamy zamówienia.
W tego typu lokalach, po złożeniu oraz opłaceniu naszego zamówienia, często możemy się spotkać z wydawaniem gotowych zamówień za pomocą numerków, które dostajemy po złożeniu i opłaceniu naszego zamówienia. Kiedy zamówienie przypisane do naszego numerka jest już gotowe, często nasz numerek wyświetlany jest na ekranie z gotowymi do odbioru zamówieniami lub osoba wydająca zamówienia wykrzykuje numerki gotowe do odbioru.
Zarówno jeden, jak i drugi sposób wprowadzają w lokalach, restauracjach dość duże zamieszanie czy też zamęt. Gdy numerki wyświetlane są na ekranie, wszyscy oczekujący na odbiór zamówień, gromadzą się przy ekranie w oczekiwaniu na wyświetlenie się ich numerka, co dość często powoduje dość spory tłok oraz zbędne zamieszanie w miejscu wydawania zamówień czy też ekranu z wyświetlającymi się numerkami. Natomiast w przypadku wykrzykiwania numerków, zamówień gotowych do odbioru, przez osobę je wydającą, w lokalu, restauracji, barze czy kawiarni tworzy się dość duży hałas oraz niepotrzebny zamęt.
Może on znacznie przeszkadzać osobom które już odebrały już swoje zamówienie i w spokojnych warunkach chcą zjeść swój wyczekiwany posiłek, napić się kawy, czy też porozmawiać z osobą im towarzyszącą.
Znakomitym i jedynym słusznym rozwiązaniem tego typu problemów, w wszelkiego rodzaju lokalach gastronomicznych, gdzie sami osobiście odbieramy swoje zamówienie w wyznaczonym miejscu, jest pager gastronomiczny.
Czym jest pager gastronomiczny ?
Pager gastronomiczny, zwany także pagerem restauracyjnym lub też określany jako przywoływacz klienta, jest to bezprzewodowe urządzenie służące do poinformowania klienta o gotowym do odbioru jego zamówieniu.
Po złożeniu oraz opłaceniu swojego zmówienia, zamiast dostać od obsługi numerek możemy otrzymać pager restauracyjny i udać się do stolika, podczas gdy nasze zamówienie jest przygotowywane. Nie musimy już czekać wpatrując się w ekran, kiedy wyświetli się nasz numerek czy też nasłuchiwać obsługi kiedy wywoła nasz numerek. Kiedy nasze zamówienie będzie już gotowe, obsługa włączy nasz pager, przywoływacz, który da nam jednoznaczny sygnał dźwiękowy, świetlny, wibracyjny lub też wszystkie na raz o gotowości naszego zamówienia do odbioru. Urządzenie to pozwala zniwelować natłok ludzi przy ekranie z gotowymi zamówieniami, uporczywie wpatrującymi się w ekran czy też hałas wywołany wykrzykującą obsługą.
Pozwala natomiast każdemu klientowi spokojnie zająć wybrane przez siebie miejsce w lokalu bez nasłuchiwania czy to nie właśnie jego numerek jest wywoływany do odbioru. Zastosowanie pagera restauracyjnego nie tylko umili i ułatwi klientom pobyt w lokalu ale przyniesie także korzyści obsłudze i pracownikom restauracji, baru, kawiarni czy innych. Pozwoli on także na zwiększenie ilości obsługiwanych klientów, znacznie lepszą systematyzację zarządzania kolejką czy dyskretne oraz bezpośrednie powiadomienie klienta o gotowości jego zamówienia do odbioru.
Pager restauracyjny może mieć także zastosowanie miedzy kuchnią a danym kelnerem.
Kiedy danie złożone przez kelnera na kuchnie, zostanie już przygotowane i jest gotowe do podania do stolika, kuchnia przy pomocy pagerów gastronomicznych może informować o tym kelnera. Pozwoli to nie tylko na dużo lepszą systematyzację pracy, miedzy kuchnią a kelnerami, ale także zniwelowaniu korków w miejscu wydawania kelnerom gotowych zamówień, szybszą obsługę klientów, a co za tym idzie na zwiększeniu liczy obsługiwanych klientów, co również łączy się z większymi zyskami zarówno dla restauracji, ale i większych napiwków dla personelu.
Podsumowując
Pagery restauracyjne, pagery gastronomiczne czy też przywoływacze klienta są niezwykle przydatnymi urządzeniami do prawie każdej restauracji, baru, kawiarni czy tez lokalu gastronomicznego. Nie tylko mogą poprawić jakość obsługi klienta i umilić oraz ułatwić mu pobyt w danym lokalu ale także znacznie usprawnić pracę personelowi restauracji. Znacznie zwiększyć wydajność personelu co jednoznacznie łączy się zwiększeniem zysków z napiwków dla personelu ale także dla samej restauracji. Zastosowanie rozwiązania, w szeroko pojętej gastronomii, takiego jak pagery, wiąże się tylko i wyłącznie z jednorazowym wydatkiem, kosztem zakupu. Koszt zakupu takich urządzeń jest nie tylko jednorazowy, ale też w bardzo szybkim tempie może się zwrócić właścicielom oraz personelowi lokalu gastronomicznego przynieść korzyści finansowe, wynikające z większej liczby klientów, poprawić strukturę jego działania wynikającej z szybszej, łatwiejszej obsługi klienta a co najważniejsze poprawić jakość zadowolenie klienta, który gdy zostanie dobrze obsłużony na pewno odwiedzi lokal jeszcze raz.