Do czego wykorzystuje się pager restauracyjny?
Nowoczesne lokale gastronomiczne muszą iść z duchem czasu, aby przyciągać klientów. Ciekawym rozwiązaniem wprowadzanym przez coraz większą liczbę restauracji i pizzerii są specjalne pagery do przywoływania gości. Ich zadaniem jest usprawnienie pracy lokalu oraz przyspieszenie wydawania posiłków, choć na samo przygotowywanie dań nie wpływają bezpośrednio. Jak działają te urządzenia i czy naprawdę warto z nich korzystać?
Pager gastronomiczny przypomina klasyczny sprzęt tego rodzaju, czyli niewielki przedmiot dający sygnał dźwiękowy w ważnym momencie. Pagery biznesowe służą do nawiązywania kontaktu z kontrahentami lub współpracownikami. Pagery w restauracjach działają na podobnych zasadach. Ich zadaniem jest informowanie klientów o tym, że ich posiłek jest już gotowy i czeka na odbiór. Coraz więcej lokali rezygnuje z typowych kelnerów, gdyż pracownicy bardziej przydają się za barem lub w kuchni, stąd wprowadzanie pagerów. Jak to wszystko się odbywa?
Choć początkowo pager restauracyjny może zaskoczyć odwiedzających lokal gości, to już po pierwszym razie czują się oni bardzo swobodnie. Przy składaniu zamówienia obsługa wydaje klientowi urządzenie, z którym klient odchodzi na bok lub udaje się do wybranego stolika. Gdy pager zacznie piszczeć, to znak, że posiłek jest gotowy i można po niego pójść. Pagery są ekonomiczną opcją, Pracownicy restauracji mogą w tym samym czasie przyjąć i przygotować więcej zamówień, lub wykonać inne czynności jak chociażby wycieranie stolików po gościach, którzy już opuścili restaurację. Dzięki pagerom redukuje się także liczbę osób oczekujących w kolejce przy kontuarze. Nie ma potrzeby robienia tzw. sztucznego tłoku, gdyż urządzenie zaalarmuje klienta we właściwym czasie.
Pagery można zamówić w różnym kształcie, więc można np. dopasować urządzenie do specyfiki lokalu gastronomicznego. Częstym zabiegiem jest nadrukowywanie na urządzeniu nazwy lokalu lub adresu jego strony internetowej. Spersonalizowane pagery gastronomiczne są nie tylko funkcjonalne, ale także stanowią swego rodzaju oryginalną reklamę restauracji czy pizzerii. Wprowadzanie innowacyjnych urządzeń sprawdza się w sytuacji, gdy kadra pracownicza jest mocno zredukowana np. w sezonie zimowym, gdy ludzie częściej chorują. Samodzielne odbieranie i zanoszenie posiłków do stolika przez klientów to spore odciążenie dla personelu restauracyjnego. To także doskonała opcja dla lokali posiadających stoliki na zewnątrz obiektu bądź na kilku różnych piętrach. Pagery stanowią wygodniejszą alternatywę dla zwykłej obsługi kelnerskiej lub nawoływania przez mikrofon.
Sprawna obsługa restauracyjna jest niewątpliwie jednym z istotnych z punktu widzenia klientów elementem. Oczywiście to jakość proponowanych posiłków, ich wysublimowany, niepowtarzalny smak góruje i powoduje zwiększenie zainteresowania danym lokalem gastronomicznym, ale to nie wszystko. Sprawna obsługa gościa restauracji, baru, innego rodzaju lokalu jest uzależniona od wielu różnych czynników. Na pewno kultura osobista, na pewno wychodzenie na przeciw oczekiwaniom klientów, ale równocześnie też niezwykle istotna jest właściwa komunikacja na linii obsługa sali (kelner) – przygotowywanie posiłków (kuchnia). Aby owa obsługa mogła być sprawniejsza, warto jest posiadać na wyposażeniu i używać takie urządzenie, jakim jest pager gastronomiczny. To bardzo proste urządzenie, które znajduje się na wyposażeniu każdego z obsługujących gości kelnerów. Jest ono bezpośrednio sprzężone z kuchnią, dlatego też szybkie przywołanie danego kelnera nie stanowi żadnego problemu. W momencie, w którym danie przygotowane przez kucharza jest gotowe do wydania, pracownik znajdujący się na kuchni naciska odpowiedni przycisk przesyłający sygnał na pager restauracyjny danego kelnera. Tym samym od razu otrzymuje on wiadomość, iż może odebrać przygotowany posiłek, aby go wydać klientowi. Pager ów nie jest oczywiście niezbędny w każdym lokalu gastronomicznym, ale w wielu tego rodzaju obiektach jak najbardziej się on sprawdza. W sposób szczególny urządzenie to jest dedykowane tym lokalom, w których sprawna obsługa klienta znajdującego się przy stoliku jest bardzo istotna. Warto nadmienić, że urządzenie to nie sprawdza się wyłącznie w typowych restauracjach, ale jak najbardziej również w pubach, w kręgielniach, lodziarniach. Pager taki, mimo swojej nazwy odnoszącej się do lokali gastronomicznych, może znaleźć i znajduje swoje zastosowanie w hotelach, szpitalach oraz innego rodzaju obiektach, w których szybka komunikacja pomiędzy pracownikami jest kluczowa. Pager posiada zarówno specjalny moduł wibrujący jak i diody świetlne. Tym samym osoba wzywana jest o tymże fakcie informowana na co najmniej dwa sposoby. Ponadto również urządzenie posiada wbudowany akumulator ze wskaźnikiem zużycia, dzięki czemu wiadome jest w którym momencie konieczne będzie ładowanie pagera, aby mógł on nadal być przydatnym. Na rynku mamy dostęp do różnorodnych modeli pagerów gastronomicznych. W tym względzie czynnikiem kluczowym nie będzie wygląd, ale funkcjonalność danego modelu jako cechy kluczowej dla przydatności danego pagera.
Jak wyglądają pagery restauracyjne?
W każdej restauracji bardzo ważne jest zadowolenie klientów. Szczególnie istotna jest organizacja procesu zamawiania potraw. Klient nie powinien czuć się zagubiony w restauracji. Nowoczesne technologie ułatwiają szybkie dostarczanie posiłków do stolika. Coraz bardziej popularnym narzędziem są pagery gastronomiczne.
Czym są pagery?
Pager to niewielkie urządzenie, które służy do przywoływania się na odległość. Stosowane jest w wielu dziedzinach przemysłu. Popularne jest między innymi w transporcie i handlu. Pager znalazł też swoje zastosowanie w gastronomii. Najczęściej służy do informowania, że zamówione danie jest gotowe do odbioru.
Jak wyglądają pagery gastronomiczne?
Pager gastronomiczny służący do przywoływania może mieć dowolny kształt. Zazwyczaj ma niewielkie rozmiary, które zbliżone są do wymiarów przeciętnego telefonu komórkowego. Przywoływanie odbywa się na dwa sposoby. W najprostszej opcji wiadomość o gotowej potrawie sygnalizowana jest za pomocą sygnału świetlnego. Niektóre modele oprócz sygnału świetlnego emitują również dźwięki przypominające budzik elektroniczny. W opcji restauracyjnej nie ma potrzeby wysyłania wiadomości tekstowych do klienta.
Jaka jest najważniejsza zaleta pagerów restauracyjnych?
System pagerów restauracyjnych może mieć wiele zalet. Najważniejszą z nich jest możliwość łatwego panowania nad organizacją zamówień. Pracownik restauracji może w jednym momencie wydać nawet kilkanaście pagerów restauracyjnych przypisanych do różnych zamówień. Nie musi zapamiętywać klientów oraz zwracać uwagę na zajmowane przez nich miejsca. Ryzyko pomyłki praktycznie nie istnieje.
Dlaczego klienci lubią pagery?
W wielu restauracjach panuje duży ruch i hałas. W takich warunkach łatwo o przeoczenie momentu wydania zamówienia. Pager restauracyjny daje pewność klientowi, że jego zamówienie nie zostanie przeoczone. W trakcie oczekiwania na zamówienie klient może oddalać się od stolika. Przeciętny zasięg systemu pagerów restauracyjnych wynosi nawet kilkaset metrów. Pagery spełnią swoją rolę nawet w wielopoziomowych placówkach gastronomicznych.
Jak skonstruować zestaw pagerów?
Zestaw pagerów restauracyjnych składa się ze stacji bazowej oraz podpiętych do niej odbiorników. Do każdej stacji może zostać przypisanych nawet kilkadziesiąt pagerów. Mała restauracja nie musi jednak inwestować w tak dużą liczbę urządzeń do powiadamiania klientów. Warto na początek sprawdzić przeciętną liczbę klientów oczekujących na zamówienie w jednym momencie. Ułatwi to efektywne zaprojektowanie całego systemu.