Pager restauracyjny

Pager restauracyjny

Wizyta w restauracji to zazwyczaj przyjemne wydarzenie, kiedy to ma się okazję spróbować nowych potraw i odpocząć od samodzielnego gotowania. Jednakże gdy komuś marzy się skomplikowany posiłek to zawsze musi nastawić się na długie oczekiwanie zanim zamówienie będzie gotowe. Z tego powodu dużo osób unika wizyt w barach i restauracjach i zamiast tego zamawia przez Internet, wiedząc że wtedy to będzie się miało możliwość poczekać na jedzenie w pełnej wygodzie w domu.

Jednakże dla osób, które ostatecznie zdecydują się na wizytę w danym lokalu gastronomicznym, można znaleźć metody na ograniczenie frustracji z jakimi związane jest czekanie na gotowe zamówienie. Sposobem takim może być pager gastronomiczny, znany także pod taką nazwą jak przywoływacz klienta.

Przywoływacz klienta może się wydawać zabawnym określeniem, ale nazwa ta mówi wszystko co należy wiedzieć na temat tego gadżetu. Jest on używany coraz to częściej w świecie lokali gastronomicznych i cieszy się dużym uznaniem każdego, kto miał do nich dostęp. Jak działa pager restauracyjny i po co się go stosuje? Otóż gadżet ten jest wręczany każdemu klientowi przy składaniu zamówienia. Jego zadaniem jest zasygnalizowanie momentu w którym zamówienie będzie gotowe do odbioru. Posiadanie pagera przy sobie zapewnia, że klient nie musi się martwić o to, że przeoczy moment, w którym jego zamówione dania będą wydawane. Oprócz tego przywoływacz klienta pozwala na to, aby klient wyszedł na chwilę z restauracji i na przykład, odwiedził swój samochód, aby wziąć potrzebne mu rzeczy osobiste. Zatem użycie pagera oferuje klientom dużo swobody, co z całą pewnością się docenia gdy czas oczekiwania na zamówienie może wynosić nawet około godziny. Nic więc dziwnego, że z pomocy tego gadżetu korzysta coraz to więcej lokali gastronomicznych, a także innych firm, które wykonują zamówienia dla klientów na miejscu. Pager restauracyjny jest pod wieloma względami przydatny także dla pracowników danego lokalu. Po pierwsze, jest to dobry gadżet do tego, aby zagwarantować, że nie dojdzie do pomieszania kolejności w jakiej powinny być wydawane zamówienia klientów. Po drugie, taki pager gastronomiczny pozwala na łatwą komunikację z klientem, przez co pracownicy nie muszą szukać osób, które złożyły dane zamówienie lub wywoływać ich z sali. Dzięki temu cała procedura wydawania zamówień przebiega znacznie szybciej i sprawniej, a jak wiadomo, czas gra dużą rolę w świecie gastronomicznym.

Dużo osób, które po raz pierwszy trafiają do restauracji gdzie wręczane są przywoływacze klienta jest sceptycznie do tego nastawionych. Zadają wiele pytań i w rezultacie może dojść do sytuacji kiedy to użycie pagera jeszcze bardziej komplikuje proces realizacji zamówienia. Jednakże takie przypadki są bardzo rzadkie i w zdecydowanej większości przypadków, pager restauracyjny to gwarancja dobrej organizacji i pełni kontroli nad kolejką oczekujących klientów. Taka kontrola jest niezwykle ważna w restauracjach i innych lokalach tego typu ponieważ długi czas oczekiwania prowadzi do złego nastroju u większości klientów, co utrudnia kontakt i wystarczająco psuje całą atmosferę. Pager gastronomiczny zapewnia, że każdy wie kiedy nadchodzi jego kolej na to, aby odebrać swoje zamówienie i nie musi się martwić, że moment ten nastąpi podczas wyjścia do toalety lub podobnej sytuacji.

Przywoływacz klienta jest zatem dobrym gadżetem dla każdego lokalu gastronomicznego. Potwierdza to fakt, że jego popularność nieustannie wzrasta. Na chwilę obecną nie brakuje ciekawych ofert jeżeli chodzi o pagery restauracyjne. Są one dostępne w sprzedaży zarówno w sklepach internetowych, jak i w sklepach stacjonarnych. W sklepach internetowych zazwyczaj można oczekiwać nieco niższych cen, zatem są one dobrym wyborem.

Pagery restauracyjne zazwyczaj kupowane są w zestawie, którego koszt nie powinien przekraczać około 300 złotych. Cena ta jest uzależniona między innymi od producenta, a także od wielkości zestawu. Mały lokal zapewne nie będzie potrzebować wielu pagerów do tego, aby swobodnie obsługiwać swoich klientów. Z kolei w dużych restauracjach ważne jest to, aby nigdy nie zabrakło przywoływaczy, ponieważ są one ważnym elementem w utrzymaniu kontroli nad ruchem w lokalu.
Pager restauracyjny działa przy użyciu dobrze znanej technologii, która jest prosta i dzięki temu tania w produkcji. Jest to powód dla którego kupowanie pagerów tego typu nie wiąże się z dużymi wydatkami. Ten niski koszt może jednak iść w parze z niską jakością, co jest kolejnym argumentem ku temu, aby zawsze kupować więcej pagerów niż się potrzebuje. Wtedy to nawet jeżeli parę z nich zacznie się psuć to zawsze można skorzystać z zapasowych, a tymczasem praca restauracji wciąż będzie przebiegać płynnie i bez niepotrzebnych zatrzymań. Jak zatem widać, przywoływacz klienta to gadżet, który można polecić dla każdego lokalu gastronomicznego. Jest to bardzo dobre rozwiązanie zarówno dla klientów, jak i dla pracowników, które zapewnia, że wizyta w restauracji jest dobrze wspominana za każdym razem.

 

Pager w gastronomii. Co to jest?

Jak już wiemy, świat nasz idzie z postępem praktycznie w każdej dziedzinie naszego życia. Gdzie nie spojrzymy, tam widzimy ingerencje elektroniki. Tak też dzieje się w przypadku gastronomii. Coraz częściej popularne zaczynają być takie urządzenia, jak pager restauracyjny czy przywoływacz klienta. Pager gastronomiczny jest równie przydatny i jest jednym z wielu urządzeń wspomagających pracę w tej branży.
Czym się charakteryzują od siebie te trzy urządzenia i do czego służą?
Pager gastronomiczny to nic innego jak system elektronicznej komunikacji pomiędzy pracownikami gastronomii a klientami danego lokalu. Taki system pozwala zaoszczędzić czas i zwiększyć jakość obsługi, co dodatkowo pozwala zwiększyć zyski w takim systemie pracy.
Jak wiemy, restauracja jest jednym z wielu lokali, które serwują nam z reguły pyszne jedzenie. Do takich lokali mogą zaliczać się również puby, knajpy, gospody czy jadłodajnie. I to właśnie tam takie urządzenie jak pager restauracyjny ma sens w zastosowaniu, bo ułatwia pracę personelowi, ale też sprawia, że kontakt z klientem jest szybszy.
Przywoływacz klienta – co to takiego?
Tak jak już wcześniej zostało wspomniane, że są urządzenia, które sprawdzają się w komunikacji pomiędzy personelem lokalu a klientami, tak ciekawym rozwiązaniem w tym temacie jest oczywiście wspomniany przywoływacz klienta. Najczęściej stosowany w gastronomii, ale nie tylko. To urządzenie ma swój indywidualny dźwięk dla każdego klienta, który po usłyszeniu go może podejść po swoje zamówienie. Przywoływacz jest popularny głównie w lokalach samoobsługowych, gdzie klienci czekają na podanie swojego posiłku.

W Internecie możemy znaleźć wiele firm, które oferują nam zestawy takich pagerów. Nie jest to tania rzecz i często możemy zadawać sobie pytanie, czy jest możliwe, by klient wyszedł z tym poza lokal.
To jest jedna z tych rzeczy, na którą musimy zwrócić uwagę sprawdzając oferty firm, które takie urządzenia sprzedają. Taki sprzęt powinien posiadać odpowiednie zabezpieczenie przed kradzieżą, być wytrzymałe i wykonane z bardzo trwałego materiału.
Co ważne, obsługa takiego urządzenia jakim jest przywoływacz klienta
z reguły jest intuicyjna dla obu stron, czyli dla obsługi jak i dla klienta danego lokalu.
Ceny takich pagerów kształtują się średnio w przedziale od 500 zł do 6000 zł w zależności od rodzaju, nazwy firmy, ilości sztuk w zestawie czy też dodatkowych funkcji w danym urządzeniu. Jedną z takich dodatkowych funkcji w tych droższych modelach urządzeń jest np. funkcja powiadamiania poprzez przesyłanie informacji tekstowej.
Zanim zdecydujemy się na zakup takiego zestawu dobrze jest skontaktować się ze sprzedawcą, który fachowo udzieli nam porady, jaka ilość będzie nam potrzebna i które urządzenie zakupić, żeby nam odpowiednio służyło. Warto również wcześniej poczytać opinie na temat danej firmy oraz danego produktu.

W niektórych oferowanych przez firmy zestawach jest również możliwość rozbudowy o dodatkowe pagery. W zasadzie można takie urządzenia stosować nie tylko w gastronomii. Takimi miejscami gdzie warto pomyśleć o nich mogą być gabinety lekarskie, sklepy budowlane, magazyny czy inne lokale, gdzie pracownicy mają kontakt z klientami.
Korzyści jakie niesie zastosowanie w gastronomii takich urządzeń jak pagery czy przywołacze klienta jest wiele, o których wspomniane zostało wcześniej. Dodać należy jeszcze, iż w przypadku zastosowania pagerów w gastronomii spada ilość źle wydawanych posiłków, a co za tym idzie jakość obsługi zyskuje na pozytywnej opinii wśród klientów. A czy są jakieś minusy? Praktycznie żadnych. Zauważa się, iż coraz więcej firm decyduje się wdrożyć taki system komunikacji między personelem, co usprawnia pracę, zmniejsza koszty oraz ułatwia zarządzanie pracownikami. Jeśli chodzi o komunikację między kelnerem a klientem to zazwyczaj przypisany jest indywidualny numer, co ułatwia bezpośredni kontakt pomiędzy tymi osobami.
Pagery możemy podzielić na dwa modele:
– model przywołania obsługi – kiedy pracownik obsługi, np. kuchni bądź klient wzywa kelnera, wtedy taka informacja pojawia się na pagerze kelnera;
– model przywołania klienta – kiedy dany posiłek jest już gotowy to klient dostaje informację na otrzymany wcześniej pager.
Jak widzimy, rozwiązań dla ułatwienia pracy, komunikacji, zarządzania personelem jest wiele. Warto zastanowić się nad takim rozwiązaniem. Mimo kosztów jakie się poniesie na początku one się zwrócą. Biorąc pod uwagę zaoszczędzony czas i zwiększenie jakości usług, zwiększenie szybkości i ilości obsłużonych klientów. Jedną z zasad dobrze prowadzonego biznesu związanego z obsługą jest to, żeby nasz klient był zadowolony. Zadowolony klient to najlepsza reklama naszej firmy. W gastronomii liczy się czas, obsługa, jakość podawanych posiłków, ceny i atmosfera. Kiedy to wszystko idzie w parze na dodatek z bardzo dobra komunikacją między obsługą a klientem to sukces powinien być zapewniony. Dlatego biorąc pod uwagę te wszystkie zalety, warto pomyśleć o zakupie takich pagerów do restauracji czy w gastronomii bądź też przywoływaczy klienta.